Tiedote 01/2023

Perinteikäs järjestö kehittää nyt aktiivisesti yhdistyksen toimintaa huomioimalla tarkasti alan toimijoiden tarpeita. Yhdistystoiminta kenttä on voimakkaassa murroksessa ja se edellyttää yhdistyksiltä tehokkuutta, palvelumallin kehittämistä sekä sähköisten kanavien ja palveluiden hyödyntämistä entistä voimakkaammin. Tämä koskee myös meitä.

Toiminnan ytimessä tärkeimpänä on aina jäsenten etujen valvonta ja oikean tiedon jakaminen, kuten lakipalvelut. Tästä syystä emme voineet haudata vuodesta 1917 alkanutta historiaamme. Halusimme, että tulevaisuudessakin meillä on kaikkien hius- ja kauneudenhoitoalojen tasa-arvoinen kattojärjestö, joka neuvottelee, näyttää esimerkkiä, parantaa hius- ja kauneudenhoitoalan yritysten ja ammatinharjoittajien toimintaedellytyksiä. Käytännössä yhdistyksemme ajaa yhteisiä etujamme silloin, kun jäsenillämme on kädet täynnä töitä.

Liittokokous on valinnut 15.1.2023 uuden, motivoituneen hallituksen. Ensitöikseen hallitus on aloittanut uudelleen yhteistyön Suomen Yrittäjien kanssa mahdollistaakseen laajat jäsenpalvelut ja yhdistelmä jäsenyyden. Yhteistyön ansiosta jäsen voi valita itselleen tärkeimmät palvelut Suomen yrittäjien palvelu valikoimasta ja saada edelleen oman alan lakipalvelut Suomen Hiusyrittäjien kautta.

Huomattava muutos on myös uusi jäsen hinnoittelumalli, joka huomioi kaiken kokoiset yritykset entistä kevyemmällä jäsenmaksulla. Tavoitteena on myös jakaa tietoa alasta mm. tunnuslukujen avulla ja vähentää alamme harmaata taloutta. Lisäksi pyrimme vaikuttamaan alamme opetussuunnitelman uudistamiseen, järjestämään yhteisöllisiä tapahtumia, koulutuksia, sekä alan kilpailuja tulevaisuudessakin.

Toivomme, että alan yrittäjät kokevat edustamamme asiat tärkeinä ja luottavat yhteistyön voimaan. Me haluamme olla heille tärkeä resurssi ja meidän resurssi on jäsenemme sekä useat paikallisyhdistykset. Liittymällä mukaan, jäsen on mukana näyttämässä suuntaa koko alalle.

Lisätiedot:

Katri-Leena Koivula
puheenjohtaja, Suomen Hiusyrittäjät ry www.hiusyrittajat.fi
Puhelin: 010 338 4463 / 0400 550 269 Sähköposti: katri-leena.koivula@hiusyrittajat.fi

Hallitus 2023:

Puheenjohtaja Katri-Leena Koivula, Kouvola